Medierea comerciala

Medierea a devenit procedura prealabila obligatorie alaturi de conciliere in litigiile de natura comerciala, in urma modificarilor aduse de noul cod  de procedura civila si prin Legea nr. 202/2010 -“mica reforma”. Incepand cu 2012 prin noua lege a medierii nr.115  medierea devine obligatorie.

Conflictele comerciale, indiferent de situatiile sau aspectele care au provocat conflictele, au efecte negative atat asupra relatiilor parteneriale, angajatilor, colaboratorilor dar si asupra partilor aflat in conflict.  Pentru cei care doresc evitarea unui litigiu, de cele mai multe ori prea lung, costisitor si public, medirea ofera posibilitatea solutionarii alternative a conflictului.

DOMENII

  • retail (protectia consumatorului, conflicte inter si intra companie, relatii parteneriale privind executarea, modificarea, interpretarea sau rezilierea contractuala, relatii cu institutii publice si persoane fizice, etc)
  • constructii (modificari, intarzieri, erori, garantii, majorari de costuri, etc)
  • imobiliare (proprietar/chirias, drepturi de proprietate, cumparator/vanzator, etc)
  • asigurari, leasing (auto sau imobiliar), consultanta, credite bancare
  • alte contracte comerciale…

BENEFICII

  • costuri reduse – atat din punct de vedere al onorariilor pe perioade lungi de timp cu avocati, experti, evaluatori cat si din punct de vedere al posibilitatii returnarii taxelor de timbru
  • rapiditatea solutionarii – “timpul costa bani”. De asemeni, evita aplicarea de sanctiuni financiare (penalitati, dobanzi), de sanctiuni contractuale (intarzieri, suspendari, rezilieri, anulari) sau de sanctiuni economice (pierdere cote de piata, pierdere imagine)
  • confidentialitate - disputele si datele contractuale raman sub aspectul confidentialitatii (parteneri, obiect, plati, etc) atat fata de competitie cat si fata de mass-media
  • evitarea impunerii unei solutii bazata pe administrarea de probe fara a privi situatia in ansamblul si complexitatea sa ( situatia curtilor  de arbitraj si a instantelor judecatoresti)
  • medierea in domeniul comercial poate interveni in faza procesuala (oricand in cursul judecatii) dar si extraprocesuala (voluntara). In ambele faze, termenele de prescriptie se suspenda, in limitele legale, pe tot parcursul desfasurarii procesului de mediere
  • medierea e utila pe parcursul procedurii de insolventa. Stabilirea imposibilitatii de plata in faza incipienta si crearea de solutii alternative procedurii de insolventa de catre partile afectate este de preferat in locul rezolvarii unei astfel de situatii de un administrator/lichidator judiciar
  • medierea e utila si pe parcursul procedurii de executare silita. Acordul de mediere poate interveni in vederea schimbarii obiectului executarii, in cazul lipsei de bunuri sau imposibilitatii de valorificare cat si in cazul renuntarii la executare a creditorului
  • chiar daca partile folosesc serviciile mediatorului, avocatului si notarului public pentru rezolvarea unui conflict comercial, costul total (bani, timp, expunere publica si stress emotional) va fi mai mic decat rezolvarea disputei in instanta iar relatiile parteneriale pot fi salvate, pastrate si imbunatatite

Contact

Gabriel Dragusin

Calea Mosilor, nr 100, Bucuresti
Telefon: 0729980066
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

consiliul-de-mediere